Mountainbiken en Malibu Beach - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Maaike Meeuwis - de Wit - WaarBenJij.nu Mountainbiken en Malibu Beach - Reisverslag uit Bridgetown, Barbados van Maaike Meeuwis - de Wit - WaarBenJij.nu

Mountainbiken en Malibu Beach

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

04 December 2008 | Barbados, Bridgetown

Daar zijn we weer!

Aankomst in Barbados, Bridgetown was prachtig. Er lagen al 3 cruiseschepen in de haven en dat was leuk om te zien. In Barbados is het anders warm dan op de rest van de eilanden. Waarschijnlijk omdat het zo zuidelijk ligt. Het was er lekker en niet zo vochtig. We lagen met het schip op de containerterminal en moesten daarom met bussen naar de cruiseterminal gebracht worden. Een stukje van ongeveer 300 meter. Aldaar werden we naar een afgeschermd stuk geleidt voor de excusie.

Vandaag gingen we fietsen door de binnenlanden van Barbados. Het is een mooi eiland. We werden met 2 bussen naar het startpunt gebracht. Onderweg zag Axel nog een aap midden op straat. Ik was net te laat om hem ook te zien, hij was al weer in de struiken verdwenen. Aangekomen bij het startpunt van de fietstocht moesten we allemaal een helm uitzoeken. Zelden zulke beschadigde en oude helmen gezien. Het gaf de Amerikanen een groot gevoel van veiligheid. Daarna mochten we fietsen uitzoeken die wel mooi waren. Die van mij schakelde ook nog redelijk dus dat beloofde wat. Er waren diverse Amerikanen die nog nooit een fiets met versnellingen en voorvering hadden gezien. Echt fietsen konden ze ook niet. De eerste stukken moesten we telkens op ze wachten. Daarna had onze "local" door dat er ook mensen waren die wel konden fietsen en ging hij steeds harder. De tocht was meestal heuvel af dus dat ging lekker. De wegen op Barbados zijn van dusdanige kwaliteit dat voorvering geen overbodige luxe was. Daarnaast moest je continue hard je best doen om alle gaten te ontwijken. Het hoogtepunt was de locale golfbaan die best wel mooi was. Alle Amerikanen moesten driftig foto's maken omdat Tiger Woods dit complex gekocht had om te trouwen. Heel bijzonder. Daarna rap weer verder naar beneden tot we eindigden bij de zee.

Daar stond onze bus weer te wachten om ons naar het strand te brengen. Dat bleek Malibu Beach te zijn naast de fabriek waar ze Malibu maken. Er stonden op het strand overal bordjes verboden te roken en er hing een vreemd luchtje.....
Op het strand zijn we neergeploft onder een Malibu parasol op een paar mooie strandstoelen. Lekker het water in gegaan wat heerlijk warm was. Je kent het wel, beetje zonnen, beetje dobberen, beetje zonnen, drankje (een of andere Malibu coctail, het was blauw en lekker), beetje zwemmen en toen was het al weer tijd om terug te gaan naar het schip.

Aan boord zijn we even langs onze hut gegaan om de spullen weg te leggen en daarna hebben we de rest van de middag in het bubbelbad doorgebracht. Ondertussen ging de zon onder en vertrokken we naar St. Lucia ons laatste eiland. 's Avonds lekker een steak gegeten in het steakhouse en toen was de dag al weer om.

Heel veel groetjes uit de Carribean,

Axel & Maaike