Bacardi Eiland - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van Maaike Meeuwis - de Wit - WaarBenJij.nu Bacardi Eiland - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van Maaike Meeuwis - de Wit - WaarBenJij.nu

Bacardi Eiland

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

30 November 2008 | Dominicaanse Republiek, Ciudad Trujillo

Hallo hier weer een bericht van ons. Ditmaal terwijl we vertrekken uit Samana, Dominicaanse Republiek.

Gisteren heel de dag in de zon gelegen aan dek naast het zwembad. Heerlijk! Af en toe een duik om een beetje af te koelen en natuurlijk regelmatig een drankje erbij. Er lopen heel de dag mensen rond om te bedienen en koude handdoeken uit te delen. We hebben redelijk zicht gehad op Cuba onderweg. Bas, ze hebben daar bergen en het is er groen. Na het zonnen zijn we gaan eten in het Azura. Axel had biefstuk en ik Beef Wellington. Het was lekker. Daarna naar de show. Er was allerlei dans en muziek te bekijken. Vervolgens zijn we naar het Garden Cafe gegaan voor een toetje en daarna naar de bier en wisky bar. Hier hebben we de rest van de avond door gebracht.

Vanochtend redelijk vroeg opgestaan voor het ontbijt. Ook hier kun je van alles kiezen. Lekker in het zonnetje op het achterdek bij de spiegel ontbeten. Ik heb zelden op een mooiere plek ontbeten. De Dominicaanse Republiek was al gelijk in zicht toen we wakker werden. Tijdens het ontbijt voeren we de baai in bij Samana waar we voor anker gingen. Ondertussen zijn we omgekleed in zwemkleding om op excursie te gaan. We moesten verzamelen in het theater waarvandaan omgeroepen werd wanneer je tenderboot ging. Die van ons was al vrij snel aan de beurt. We gingen met een kleine boot naar het tropisch regenwoud Los Haites. Dat was ongeveer een half uur varen vanaf de Norwegian Jewel. Daar hebben we eilanden vol met vogels gezien. Echt prachtig. Het zat er vol met Pelikanen en allerlei andere soorten vogels die ik niet bij naam ken. Daarna hebben we twee groten bekeken waar tekeningen te zien waren van de indianen, de oorspronkelijke bewoners. Na de grotten hebben we de Mangroven bekeken. Dit zijn bomen die in het water staan met wortels die halverwege de stam uit de boom komen. Mooi om te zien.

Na dit alles gingen we met de boot naar Barcardi Eiland. Dit is een prive eiland voor de kust van Samana waar de Bacardi reclames opgenomen zijn. De strandstoelen stonden al op ons te wachten en het water was heerlijk. De zee, precies zoals het hoort, azuur blauw. Palmbomen om in de schaduw te zitten want het was tenslotte 33 graden. Verder was het natuurlijk super toeristisch en was er van alles te koop en kwamen ze langs met zeeleeuwen, apen en papagaaien om mee op de foto te gaan.

Vanaf het Bacardi Eiland weer terug naar het schip om nu ongeveer uit te varen naar Tortola wat hoort bij de Britse Maagdeneilanden. We gaan zo lekker eten in het steakhouse. Daarna naar de show in het theater (stand up comedy geloof ik) en dan naar het Casino om zelf een Mojito te maken, je weet wel van de reclame.

Morgen horen jullie weer meer van ons! Groetjes,

Axel & Maaike

• 01 December 2008 - 08:00

Pauline:

Het is wel heeeel vervelend wat jullie allemaal meemaken!