Discover Scuba! - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Maaike Meeuwis - de Wit - WaarBenJij.nu Discover Scuba! - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Maaike Meeuwis - de Wit - WaarBenJij.nu

Discover Scuba!

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

02 December 2008 | Britse maagdeneilanden, Road Town

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van ons. We hebben inmiddels Tortola bezocht en daar hebben we de Discover Scuba excusie gedaan. Dat hield in dat we gingen duiken! Bij de pier werden we opgepikt door het locale duikbedrijf. Met een redelijk grote groep gingen we naar het bootje dat in de haven lag. We waren met 6 personen die Discover Scuba deden en de rest kon al duiken. Vanaf de haven gingen we naar een ander eiland waar we afgezet werden om op het strand de eerste beginselen van het duiken te leren. Op de steiger werden we in het duikpak gehezen, dat was nog niet zo eenvoudig.

Eindelijk zat alles en konden we het water in. Daar kregen we uitleg over het vest en het mondstuk. Toen moesten we onderwater een aantal oefeneingen doen. Mijn eerste duik duurde ongeveer 2 seconden. Ik ging onderwater en schrok van alle bubbels en geluiden. Ik zag iedereen het ok sein geven maar ik vond het helemaal niet ok en ben gelijk weer opgestaan. De tweede keer ging het al beter maar het duurde best een tijd voordat je een beetje ontspannen in het water bent en je ademhaling onder controle hebt. Na de oefeningen gingen we met de duikinstructeur een stukje zwemmen onder water. We zagen gelijk allemaal vissen en mooie planten en koraal. Na een tijdje kwamen we zelfs een octopus tegen. Hierop waren de andere duikers best jaloers want die hadden er geen een gezien.

Na deze oefen duik werden we weer opgepikt door de boot om naar een wrak te gaan. Daar was ook de rest van de groep. We kregen uitleg over het wrak en hoe het daar gekomen was. Het wrak was de Rhone en een van de eerste boten met een schroef. Iedereen moest het pak weer aan en toen gingen wij als laatste groep van boord. Dan moet je dus met alles aan naar het randje van de boot lopen en dan met een grote stap het water in stappen. Dit was best eng.

Gelukkig ging het allemaal goed en een keer in het water werkte alles weer. Het vest was helemaal opgeblazen dus bleef je makkelijk drijven. Daarna moesten we om de boot heen zwemmen om bij het meertouw te komen. Via het touw gingen we naar beneden. Op ongeveer 10 meter diep moesten we het touw loslaten en gingen we achter de instructeur aan zwemmen. We zaten gelijk bij het wrak en hebben een patrijspoort, een lepel, de schroef, de ketel (het was een stoomschip), de tandwielkast en de mast gezien. Ook heel veel vissen, de een nog mooier dan de ander. Ook het koraal was prachtig met allemaal verschillende kleuren en vormen. Ook waren er heel veel andere duikers die in groepen rond zwommen. Na ongeveer een half uur waren we weer terug bij het touw en gingen we weer omhoog. Halverwege moesten we nog even wachten. We zijn uiteindelijk op ongeveer 15 meter diep geweest en het was een hele bijzondere ervaring.

Daarna met de boot weer terug naar de haven en terug naar het schip. Daar hebben we lekker even niks gedaan en daarna gegeten bij Mama's Italian aan boord. Na het eten zijn we bij de comedyshow van Joe Yannety geweest. Hij was heel erg grappig. Er waren mensen uit Toronto die met de auto naar Miami waren gekomen. Die hebben het zwaar gehad de hele show.

Ondertussen zijn we in Antigua en is het tijd om op excursie te gaan. Tot later!

Axel & Maaike

• 02 December 2008 - 18:33

Dik:

Geweldig, maar toch wel spannend als niet zwemmen kan. Veel plezier.