Kayak en snorkel adventure - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Maaike Meeuwis - de Wit - WaarBenJij.nu Kayak en snorkel adventure - Reisverslag uit Saint John's, Antigua van Maaike Meeuwis - de Wit - WaarBenJij.nu

Kayak en snorkel adventure

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

03 December 2008 | Antigua, Saint John's

Daar zijn we weer! Net terug van een dagje kayakken en snorkelen op Antigua.

Na ons laatste berichtje hebben we eerst St. Jonh's bekeken. Dit was heel erg toeristisch en we werden om de 5 meter aangeklampt of we een taxi wilden. Na wat winkels te hebben bekeken die allemaal hetzelfde verkochten zijn we weer terug gegaan naar het schip om te wachten tot het tijd was voor de excursie.

We werden op de kade naast het schip opgehaald. Vanaf daar gingen we met een bus het halve eiland over naar de andere kant waar diverse kleine eilanden waren en een soort binnenzee. Onderweg in de bus hebben we de hele geschiedenis van het eiland gehoort. Aangekomen bij de steiger mochten we instappen in een snelle motorboot. Die boot bracht ons met een rotgang naar een andere steiger waar de kayaks lagen te wachten. Het waren twee persoons kayaks en we hebben een leuk rondje gemaakt langs wat eilanden en mangrove bossen. Onderweg haalde de begeleider een zeester uit het water die we mochten vasthouden. Hij was erg mooi en voelde aan als een steen (hij was wel echt). Daarna hebben we nog diverse zeesterren op de bodem zien liggen.

Na het kayakken ging de motorboot naar great bird island alwaar alle vogels zo'n beetje weggevlogen waren. Helaas. Toen gingen we snorkelen wat wel weer heel erg leuk was. Diverse vissen in allerlei kleuren gezien en veel mooi koraal ook in allerlei kleuren en vormen. Alles met de onderwatercamera op de foto gezet. Nu maar hopen dat er een paar gelukt zijn.

Hierna gingen we met de speedboot weer terug naar de steiger waar we rumpunch en verfrissende handdoeken kregen om het zout van ons af te halen. Toen snel weer met de bus terug naar het schip. We waren om 16.15 uur weer bij het schip, precies op tijd want om 16.30 uur ging de gangway eraf. Nu zijn we onderweg naar Barbados.

Tot morgen!

Axel & Maaike